Es poden posar cremes per a la cel·lulitis? Què responem quan ens pregunten quin producte poden utilitzar? On les redirigim quan ens expliquen que volen col·laborar amb la Fundació? A aquesta i a moltes altres preguntes han obtingut respostes les vuit voluntàries de Catalunya que van acudir dilluns passat, 6 de febrer, a la vuitena jornada de formació d’estètica oncològica organitzada per la Fundació, que es va dedicar al taller “Com organitzar un taller de pautes d’autocura?”.

Una de les principals novetats d’aquest any és que les esteticistes faran aquest tipus de tallers en grups de fins a deu persones, que ben segur que els faran tot tipus de preguntes. Per aquest motiu, les assessores tècniques d’estètica oncològica, Ana Vilamayà i Maria Mata, van oferir informació teòrica per explicar com havien de preparar el taller de pautes d’autocura i, a continuació, en grups de dos i tres esteticistes, van realitzar tallers pràctics, perquè les formadores de la Fundació poguessin avaluar el que feien correctament i en quins aspectes devien millorar la seva exposició.

Durant la jornada, a més, les assessores tècniques de la Fundació, van presentar els nous test de satisfacció que hauran de respondre les pacients, van recordar les principals qüestions del conveni de col·laboració amb els hospitals i van lliurar noves bates per a la realització del seu voluntariat.

La Fundació realitza tres formacions a l’any per a les esteticistes voluntàries. Per les que resideixen a Catalunya és una formació presencial, mentre que per a les de Múrcia, Ciudad Real i Madrid, la formació es realitza per Skype o per telèfon.