Els passats 8 i 9 de maig, un segon grup d’esteticistes va realitzar el segon nivell del curs d’estètica oncològica, que té una formació eminentment pràctica i vocació solidària. Perquè les esteticistes puguin practicar els tractaments específics de pell en persones que estan en tractament oncològic, la Juani, que és usuària del nostre programa, va assistir com a voluntària juntament amb catorze dones més, a la seu de Natura Bissé on es realitzava el curs. En finalitzar la jornada, ens va fer arribar aquest escrit que transcrivim a continuació, com una manera de manifestar nosaltres a ella el nostre més sincer agraïment per les seves paraules:

“Avui és un dia molt feliç en la meva vida. Ara mateix estic en un núvol, no em puc creure el dia que he tingut! Però no sóc l’única que ho penso. Hi ha unes catorze persones amb les quals he parlat avui que opinen el mateix que jo. I això és a causa de persones meravelloses que treballen per a Natura Bissé i que ens han concedit un dia, com si l’hi haguéssim demanat a la llum de l’Aladino, perquè ha estat com en un conte.

Arribem a la Fundació sobre les 9,30. Allí ens van rebre la Maria Mata i l’Ana Vilamanyà, a la qual m’estimo molt, perquè és una persona especial, que m’ha donat tant. Ens van portar al vestuari perquè ens poséssim les sabatilles i el barnús. I, a partir d’aquí tot, va ser meravellós: ens van fer tractaments en el cutis i en totes les zones del cos, sobretot, en el pit, ja que, a causa de les radioteràpies, a la majoria ens ha quedat bastant espatllat. Tot en un ambient relaxant amb música de fons, amb persones meravelloses, que ens van fer els tractaments amb productes de la marca de Natura Bissé.

Les esteticistes han estat àngels per a cadascuna de les usuàries: elles i la Fundació ens han regalat un dia meravellós”

Una àngel per cada pacient oncològic. La Maria i l’Ana van guiar als àngels, com si es tractés d’una gran orquestra. Fins a aquí tot seria fantàstic! Però la història no va acabar aquí: ens van oferir un desdejuni a mig matí i un meravellós dinar, que no tenia gens que envejar al dels hotels de gran nivell.

I, havent dinat, va seguir el bonic conte: dues noies que representaven a Jorge de la Garza ens van oferir una àmplia gamma de productes per maquillar-nos, especials per a persones amb la pell tan sensible com nosaltres. Van maquillar a la primera de nosaltres perquè les esteticistes veiessin els passos a seguir. I, una altra vegada, cada àngel va escollir a qui maquillar. I vam acabar la tarda, maquíssimes totes les dones que hem estat un mínim d’un any de tractaments oncològics, que han estat un autèntic malson, que hem passat una etapa molt dura i que estem molt castigades i molt sensibles.

He parlat amb totes i estic expressant el que hem dit. Això és un regal del cel. Quan la meva parella m’ha vist, m’ha dit que estava esplèndida. Moltes gràcies, a tots els que heu fet que aquest dia hagi estat tan especial per a nosaltres!”.