A la dreta, Rosa Maria és la segona i, Lluïsa, la tercera

Lluïsa Guil i Rosa Maria Auguets són esteticistes voluntàries a l’hospital Sant Joan de Déu de Manresa (Barcelona). Ambdues es van conèixer en el curs d’estètica oncològica de la Fundació Ricardo Fisas Natura Bissé, en la Clínica Planas, en 2011 i, des d’octubre de 2014, comparteixen la seva aventura solidària.
Com us organitzeu el voluntariat a l’hospital?
RS (Rosa Maria Auguets): Una tarda a la setmana vaig jo i, la següent, Lluïsa. El mateix dia que anem, en acabar, ens truquem per comentar què li hem aplicat a cada pacient, com es trobava durant el tractament, etc.
LG (Lluïsa Gil): Jo tinc el meu propi centre i cada tarda que vinc aquí, m’organitzo l’agenda per treballar fins al migdia.
Què feu si alguna de les dues té un contratemps?
RA: Si alguna de les dues té alguna cosa aquella tarda i no pot anar, ens ho diem i ens cobrim.
LG: Ens ajudem molt entre les dues. És molt fàcil col·laborar amb Rosa Maria perquè ens hem fet molt bones amigues.

Rosa Maria: Per a mi és un premi poder atendre a aquestes persones”

Rosa Maria va acudir a l’últim curs d’estètica oncològica per explicar la seva experiència com a voluntària

Què és el que més us agrada de ser voluntàries?
RA: Ajudar als pacients. Jo tinc la sensació de fer-ho com si hagués pogut ajudar al meu pare, que va morir de càncer.
LG: La tranquil·litat que et donen els pacients, perquè reben més del que s’esperaven i t’ho agraeixen molt. Reps molt més del que dónes i el somriure d’agraïment amb el qual et responen els pacients és el millor!
Què és el que menys?
RA: La paperassa!
LG: Però hi ha poca i és necessària…*

Lluïsa: El voluntariat m’enriqueix molt com a persona i com a esteticista”

Quin és el percentatge de dones i d’homes que teniu de pacients?
RA: Al nostre hospital és on acudeixen més homes.
LG: Cada dia, tenim aproximadament uns 2 d’un total de 6 pacients que tractem.
Què us diuen els vostres familiars, amics… del vostre treball de voluntariat?
RA: A mi m’ha ajudat molt en la meva vida personal, perquè m’ha fet posar les coses del dia a dia en el seu lloc.
LG: Les meves filles han vingut a veure’m i es van quedar gratament sorpreses. La major ja m’ha dit que ella també vol fer voluntariat.

Ana Rosa a la taula rodona del curs d’estètica oncològica

*Les voluntàries deuen emplenar les fitxes dels usuaris i fer un informe mensual per a la Fundació.