Diumenge passat 2 d’abril, en el marc del congrés d’estètica de la fira capdavantera en el sector Cosmobeauty, Ana Vilamanyà, assessora tècnica en estètica oncológica de la fundació Ricardo Fisas Natura Bissé va participar en la taula rodona que portava per títol ‘Tractaments estètics oncològics‘. Esther Cañadas, redactora de les revestes Vida Estètica i Tocat, va ser la moderadora i va començar la taula rodona destacant que era una taula “de luxe”.

Ana Vilamanyà va comentar que el programa d’estètica oncològica de la Fundació Ricardo Fisas Natura Bissé va començar la seva activitat en 2011, per oferir tractaments professionalitzats, individuals i gratuïts en deu hospitals públics i concertats i associacions de pacients, gràcies a una xarxa d’esteticistes voluntàries que s’han format prèviament en el curs d’estètica oncològica que la fundació organitza cada any: “Els tractaments cosmètics van dirigits a minamizar els efectes secundaris que pot generar el tractament mèdic en la pell i, per aquest motiu, fem tractaments tant facials com a corporals”. Nostra esteticista va ressaltar que, a dia d’avui, la fundació ha realitzat 5.000 tractaments i ha atès a 1.500 persones.

A més de la nostra esteticista (a dalt a la foto, enmig) van participar (en la imatge, les dues de l’esquerra i les dues de la dreta) Esther de Vega, experta en imatge personal aplicada a l’oncologia amb més de 20 anys d’experiència; la Dra. Anna Rodríguez, directora d’Estratègia i Projectes de l’ICO, Institut Oncològic de Catalunya, Institut Oncològic de Catalunya; Eugenia Arrieta, directora d’un centre de micropigmentación a Sant Sebastià, amb més de 20 anys de trajectòria, i Eva Morales, formadora tècnica en cosmètica, presidenta de l’Associació d’Estètica Oncològica Catalana i coordinadora voluntària del Programa de la Fundació Stanpa “Posa’t maca et sentiràs millor”.

Les cinc expertes van coincidir que amb els tractaments i serveis que ofereixen ajuden a les dones al fet que se sentin millor i que l’aspecte emocional tambiés és molt important a l’hora de continuar amb el seu tractament mèdic i a millorar el seu estat de salut. A més, van ressaltar que les esteticistes no deuen sortir-se de la seva especialitat (pèl, maquillatge, pell…) i deuen estar formades per saber el que deuen fer i el que no.