El programa d’estètica oncològica de la Fundació Ricardo Fisas-Natura Bissé ha participat en la 32ª edició del congrés nacional de la Societat Espanyola de Medicina Estètica, que s’ha celebrat en el Palau de Fires i Congressos de Màlaga, entre el 16 i el 18 de febrer. En concret, ha participat el dissabte 18 de febrer, al migdia, en la sessió VIII de Medicina Estètica oncològica, sobre “Reflexiones del pacient oncològic”, que va tenir com a moderadors al Dr. Juan A. López i al Dr. J. Antonio Ortega, qui també va parlar de les “Noves dianes terapèutiques”. En la sessió van participar el Dr. Jorge Suárez, la Dra. Leida Rojas, la Dra. Paloma Tejero, el Dr. Joan Fontdevilla i la nostra voluntària Pilar Sesé.

Pilar ha explicat la seva història com a pacient de càncer de pulmó: “Jo era molt forta, tenia molta activitat laboral i, quan em van detectar la malaltia fa més de dos anys, em vaig adonar que demà no sabia què seria de la meva vida i que la meva prioritat eren les proves que devia fer-me“. La millor amiga de Pilar sempre li explicava que cuidés la seva pell, però per a ella, no era una qüestió important. “Fins que vaig començar el tractament amb quimioteràpia, la meva pell va canviar i va ser precisament veure’m tan malament davant del mirall, el que em va fer veure que realment estava malalta“.

Mitjançamt la seva amiga, Pilar va conèixer a Ana Vilamanyà, que és assessora tècnica d’estètica oncològica en la Fundació Ricardo Fisas-Natura Bissé: “L’Ana em va donar molts bons consells que em van salvar la vida, com, per exemple, que em fes banys de rosa de mosqueta en el cuir cabellut, i em va ensenyar a posar-me cortisona en els grans que m’havien sortit sota el nas, a tallar-me les pestanyes i a cuidar les meves mans, que eren com a fulles de paper“. Pilar també va voler agrair el suport de la seva família, que “s’ha portat de 10, no, de 100“.  Sobretot, el seu marit, amb qui ha canviat la seva vida a la ciutat de Barcelona pel parc del Montseny, més idoni per a ella: “la meva recuperaciño depèn de la tranquil·litat, l’aire pur…“.

Fotos cedides per la SEME i per la Pilar Sesé