Nuevos_Caminos2
En la segona meitat del 2016, l’Associació Nous Camins AC en la Ciutat de Mèxic ha desenvolupat el seu Centre Comunitari de Desenvolupament Infantil “San José”, en l’assentament Jardins de Sant Joan Ajusco, en Sant Tomás Ajusco (Mèxic D.F.), per oferir educació preescolar, servei de menjador diari, tractament psicològic i estimulació primerenca a un total de 108 nens i nenes menors de 6 anys, dels quals 40 eren nous alumnes.
Nuevos_Caminos4
Els nens d’educació infantil han estat atesos de dilluns a divendres, de 9 del matí a 3 de la tarda: han rebut desdejuni, esmorzar i una peça de menjar a mig matí, així com educació preescolar i educació física. Cada setmana, a més, han estat avaluats per una educadora d’estimulació primerenca per realitzar activitats de grup i identificar els nens que tenien cert retard en el seu desenvolupament. Del total dels 108 nens, han detectat 26 casos amb algun tipus de comportament inadequat (agressivitat, apatia, retards psicomotrius…) i ja s’està treballant amb els menors de manera individual i, amb els seus pares, per atendre les seves necessitats i/o resoldre els seus conflictes. Aquest curs 2016/2017, també està previst que les professores rebin formació en atenció pedagògica per desenvolupar millor les seves tasques.
Nuevos_Caminos3
Aquest centre infantil es troba dins de l’assentament Jardins de Sant Joan Ajusco. Des de l’any 2001, Nous Camins té com a principals objectius ajudar a les 800 famílies que viuen allí i que tenen problemes de salut i nutrició, falta de serveis educatius per als nens de preescolar, abandonament escolar per part dels joves i falta de formació en general, però, sobretot, entre les dones. Per a això, l’Associació està desenvolupant diferents activitats, com ara, atenció als menors, promoció de la dona, formació de pares i regularització escolar de nens de primària i secundària.
La Fundació Ricardo Fisas Natura Bissé col·labora des de Mèxic amb aquesta iniciativa d’Abriendo Nuevos Caminos AC en la Ciutat de Mèxic, per reforçar projectes d’educació, nutrició i capacitació, entre les famílies que viuen en aquesta zona i ajudar-los així a millorar la seva qualitat de vida.
Fotos cedides per Abriendo Nuevos Caminos AC en la Ciutat de Mèxic