Tejerina1

El passat 16 de gener, dues professionals formades en estètica oncològica per la Fundació Ricardo Fisas Natura Bissé, Marta Bazán i Mónica Guerra, van començar el seu voluntariat en la Fundació Tejerina de Madrid. La Fundació compta amb un Centre de Patologia de la Mama, fundat en els anys 70, sota la direcció científica del doctor Armando Tejerina, partint de l’experiència de la primera unitat de Patologia Mamària d’Espanya fundada pel seu pare, el professor Florencio Tejerina.

Tejerina2

Dins del Centre de Patologia de la Mama i amb un clar compromís filantròpic i de mecenatge, la Fundació Tejerina es va constituir el 5 de novembre de 1998, per promoure el desenvolupament, la divulgació i el foment de tota classe d’estudis relacionats amb les ciències de la salut i de la vida en general, així com del càncer i, molt especialment, el càncer de mama. Avui, la Fundació és una referència indiscutible en l’àmbit de la recerca contra el càncer, a més de ser fòrum de discussió, debat i promoció de projectes d’alta tecnologia, no solament en l’àmbit de la patologia mamària, sinó també en el de les ciències de la salut i de la vida, dret, bioètica i humanitats mèdiques.

Tejerina4
Amb motiu del Dia Mundial del Càncer de Mama del passat 2016, la Fundació Tejerina va organitzar un Taller de Punt de Trobada especial, obert a qualsevol persona que volgués participar i de caràcter gratuït, per aprendre a cuidar de la nostra salut, a través de Tallers d’autocura. El Dr. Antonio Tejerina, Director de la Unitat de Cirurgia Plàstica, reparadora i estètica de la Fundació Tejerina, va presentar aquest Taller, que es va dividir en dues parts: la primera la va impartir Ana Vilamanyá, Assessora d’Estètica Oncològica de la Fundació Ricardo Fisas-Natura Bissé, amb una master-class sobre les pautes de la cura de la pell en el pacient oncològic, destacant la hidratació i la protecció com a aspectes clau per a la cura de la pell sempre, però més quan s’està realitzant un tractament oncològic. Ana va ensenyar a les assistents i, pas a pas, les pautes que hem de seguir durant i després dels tractaments i va finalitzar la master-class amb una classe d’automassatge de mans, que ajuda a millorar el nostre nivell d’estrès. La segona part de la sessió va ser un Taller de sucs detox, a càrrec de Marisa Fernández, experta en nutrició i dietètica.
Fotos cedides per la Fundació Tejerina