2016 Jornades sobre Diferències d'Aprenentatge

“Quan les diferències d’aprenentatge no es detecten d’hora i amb eficacia es poden tornar dificultats d’aprenentatge”

Prevenció Educativa mitjançant Cribratge Universal

CosmoCaixa Barcelona

2 de Juliol de 2016

Les III Jornades Internacionals de Project Difference van tractar el tema de la Prevenció Educativa a través del Cribratge Universal d’alumnes a les escoles i les intervencions personalitzades que es poden fer, a posteriori, gràcies a sistemes d’evaluació, diagnòstic i seguiment desenvolupants i comprovats a Catalunya i l’estranger.

Activitat reconeguda - Departament d'Ensenyament Generalitat de Catalunya

Programa 2016

PROGRAMA DE MATÍ

• 9:00 – 9:25
    INAUGURACIÓ DE LA JORNADA
    Benvinguda per part de Sam Lardner, Director de Project Difference.
    Inauguració de la Jornada per part de Joaquin Serra, Fundador de Project Difference, Carme Ortoll del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i Rafael Homet, Diputat d’Educació de la Diputació de Barcelona.
  • 9:30 – 10:15
    PACBAL una nova manera d’evaluar
    Dr. Josep Font: Director de l’Escola Estel de Vic, creador del projecte PACBAL, encarregat del projecte PACBAL pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
  • 10:20 – 11:05
    Entrenar el cervell per cuidar el cor
    Montserrat Garcia: Psicòloga fundadora d’Avesedari Associació per l’estudio i tractament de les diferències d’aprenenetatge i creadora del Mètode Glifing d’entrenament de la lectura.
  • 11:10 – 11:45
    PAUSA CAFÈ
  • 11:45 – 12:30
    La millor prevenció per minimitzar les Diferències d’Aprenentatge és la detecció temprana
    Dr. Miguel Casas: Catedràtic de Psiquiatria de la Universitat Autònoma de Barcelona i Cap del Servei de Psiquiatria a l’Hospital Vall d’Hebró.
  • 12:40 – 14:00
    Taula Rodona: Experiències de prevenció, detecció i intervenció
    Experts: Dr. Josep Font, Dr. Miguel Casas, Montserrat Garcia.
    Moderador: Dr. Eric Tridas, International Dyslexia Association i Catedràtic Clínic Associat a la University of South Florida Medical Center (EEUU).
  • 14:00 – 15:30
    PAUSA MENJAR DE FEINA A COSMOCAIXA

PROGRAMA DE TARDA

Itinerari 1: Afrontant els canvis de sistema

• 15:30 – 16:15
    Resposta a la intervenció: cribratge i control del progrés d’aprenentatge
    Dr. Juan Jiménez: Catedràtic de Psicologia Evolutiva i de l’Educació. Universitat de La Laguna, Islas Canarias.
  • 16:30 – 17:15
    Dreams are free: La història de 36 escoles i el somni d’una educadora exemplar
    Dr. Eric Tridas: International Dyslexia Association i Catedràtic Clínic Associat a la University of South Florida Medical Center (EEUU).
  • 17:30 – 18:15
    La història de “Esperanza” i el seu impacte sobre l’Estat de Texas
    Dra. Elsa Càrdenas Hagan: Universitat de Houston, TX EEUU.

Itinerari 2: Metodologies i estrategies innovadores

• 15:30 – 16:15
    Gestionar estratègicament les diferències a l’aula
    Dr. Mauro Bolmida: Institut de Psicologia Avançada.
  • 16:30 – 17:15
    L’educació multilingüe a edats tempranes
    Dr. Henri Castleberry: NClic Vitoria Gasteiz.
  • 17:30 – 18:15
    Pictoescritura, un nou mètode d’aprenentatge
    Roser Ballesteros: Iniciativa VoxPrima.